Redlove appels

De Redlove appel heeft een vuurrode schil en ook het vruchtvlees is rood

De teelt

Rungis is trots op haar gepassioneerde telers! Een van deze vakidioten is Jacco Merkens uit Werkhoven: “ik ben gek op fruit, vooral op appels”. Maak kennis met een van de nieuwste sensaties: de Redlove appel. Een bijzonder bruikbare appel met een sprekende uitstraling en ook nog eens super gezond.

De teelt van de Redlove appel is een enorme uitdaging. Jacco Merkens uit het Utrechtse Werkhove is trots op het resultaat. De bijzondere rode fruitkleur is van nature al in beperkte mate aanwezig, vooral in wilde appelsoorten. Toch was de weg naar deze unieke appel lang: bijna 20 jaar. Duizenden gekweekte appels zijn geproefd en weer verworpen. Jacco Merkens: “Pas nadat de appel echt de smaak had die we in gedachten hadden, konden we zeggen: We zijn er, de nieuwe appel is een feit”.

Lust voor het oog

Deze nieuwe appelsoort bevat een door suiker en zuren gekenmerkt karaktervol aroma. Met zijn rode vruchtvlees is hij een lust voor het culinaire oog. Het is een schitterend product voor in de keuken. Zeker in het najaar wanneer er niet zoveel rood fruit meer op de markt is. De rode kleur doet het goed bij desserts, taarten, vruchtensalades en drankjes. De appel is niet alleen een lust voor het oog, de smaak van de Redlove is verfrissend en door zijn hoge dosis antioxidanten ook nog eens gezond.

Redlove appelen

Artikelnummer 100246

Smaak: Naast de mooie kleur van het vruchtvlees, hebben de Redlove appels een verfrissend zure smaak en een karaktervol aroma.

Bereidingswijze: Door desserts, fruitsalades of het sap geperst.

Combineren met: Maak bijvoorbeeld een kleurrijke Waldorf salade. Ook prima te combineren in voorgerechten. Denk hierbij aan een combinatie met bijvoorbeeld tartaar van rundvlees of zeebaars.

De kwaliteit is fantastisch en als je al begint met een product dat super vers is, heb je niet veel meer nodig. Bovendien is de service goed. Een heerlijk bedrijf om mee te werken!

'Hun medewerkers zijn continu op zoek naar nieuwe dingen, overleggen met hun telers en halen uit de hele wereld producten.'